Για υπέρογκες αμοιβές παρουσιαστών και κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος στην Ελληνική Ραδιοφωνία, κάνουν λόγο τις τελευταίες μέρες αρκετά δημοσιεύματα.
Στο πλαίσιο της «διαφάνειας» λοιπόν, η διοίκηση της ΕΡΤ κυκλοφόρησε ανακοίνωση, με την οποία απαντά σε όλες αυτές τις κατηγορίες περί «σκανδάλων», αναφέροντας ότι:
«Με αφορμή σχόλια και δημοσιεύματα για εξωτερικές παραγωγές της Ε.ΡΑ., η Ελληνική Ραδιοφωνία επισημαίνει τα ακόλουθα:
1. Η Ελληνική Ραδιοφωνία, παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό, λόγω συνταξιοδοτήσεων, εφεδρείας και μη ανανέωσης των Συμβάσεων Ορισμένου Χρόνου, αξιοποίησε στο έπακρο το στελεχιακό της δυναμικό, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες όλων των προγραμμάτων της (NETFM, Δεύτερο Πρόγραμμα, Τρίτο Πρόγραμμα, ΕΡΑ σπορ, KOSMOS, ΦΙΛΙΑ, Φωνή της Ελλάδας και 19 Περιφερειακοί Σταθμοί).
2. Ωστόσο, για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες παραγωγής του ποιοτικού προγράμματος που οφείλει να προσφέρει στους Έλληνες πολίτες η Δημόσια Ραδιοφωνία, κρίθηκε απαραίτητη και η ένταξη εξωτερικών παραγωγών – ενέργεια συμβατή και σύννομη με τους κανόνες και της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς. Σημειώνεται ότι, η μη ανανέωση Συμβάσεων Ορισμένου Χρόνου (ΣΟΧ) επέφερε δυσχέρειες στη μετάδοση καινούργιου προγράμματος, καθώς από τους 18 συμβασιούχους παραγωγούς της προηγούμενης περιόδου, ο αριθμός τους μειώθηκε από φέτος τον Απρίλιο σε τέσσερις (4).
3. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Ραδιοφωνία προχώρησε ήδη από τις 9 Φεβρουαρίου 2012 στην υπ’ αριθμ. 310063 ανοιχτή Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων ραδιοφωνικών εκπομπών. Εκτός των άλλων, η συγκεκριμένη πρόσκληση αναρτήθηκε και στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της ΕΡΤ www.ert.gr.
4. Οι καταληκτικές ημερομηνίες για κατάθεση προτάσεων είχαν οριστεί στις 26 Μαρτίου για την πρώτη περίοδο και στις 15 Μαΐου για τη δεύτερη. Ως εκ τούτου, είναι πρόδηλο ότι η προκήρυξη της Πρόσκλησης (9/2/2012) προηγήθηκε της οποιασδήποτε εξαγγελίας για τη διενέργεια εκλογών και κάθε υπαινιγμός περί του αντιθέτου είναι παντελώς αβάσιμος και αδικεί την Ελληνική Ραδιοφωνία.
5. Στην περίπτωση της εξωτερικής παραγωγής δεν υπάρχει πρόσληψη, καθώς η ΕΡΤ δεν συμβάλλεται με κανένα φυσικό πρόσωπο, αλλά με εταιρείες που παράγουν γι’ αυτήν ραδιοφωνικό πρόγραμμα. Συνεπώς, η μισθοδοσία των εμπλεκομένων φυσικών προσώπων αφορά τις εταιρείες παραγωγής και όχι την ΕΡΤ.
6. Μετά την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, κατατέθηκαν περισσότερες από 200 προτάσεις, εκ των οποίων εγκρίθηκαν οι 24. Το 60% αφορά σε νέες παραγωγές, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελληνική Ραδιοφωνία, ενισχύοντας και το πρόγραμμα των Περιφερειακών Ραδιοσταθμών, με μεγάλη ανταπόκριση από τους ακροατές της Ε.ΡΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές εκπομπές, των οποίων η ραδιοφωνική μεταφορά ή ο προγραμματισμός για τη μετάδοσή τους έγινε δεκτός με θερμά σχόλια από τους ακροατές:
-Την παραγωγή της συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη, κατά αποκλειστικότητα για την Ελληνική Ραδιοφωνία, «Και με το φως του λύκου επανέρχονται».
-Οι 24 ραψωδίες της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, όπως τις μετέφρασε ο Δημήτρης Μαρωνίτης και παρουσιάστηκαν με επιτυχία στο Εθνικό Θέατρο.
-Η ραδιοφωνική μεταφορά της Οδύσσειας του Νίκου Καζαντζάκη (33.333 στίχοι – 898 σελίδες), κατόπιν δωρεάν παραχώρησης του δικαιώματος μετάδοσης από τις Εκδόσεις Καζαντζάκη
-Το μοναδικής αξίας κείμενο «Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη» σε ραδιοφωνική ανάγνωση του Τζίμη Πανούση.
7. Όσον αφορά σε σχόλια για την περίπτωση του Γιάννη Πετρίδη και του Κώστα Ζουγρή - η πορεία των οποίων είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ελληνικού ραδιοφώνου και συνεχίζουν να κάνουν πρότυπες εκπομπές για τις νέες γενιές παραγωγών – η Ελληνική Ραδιοφωνία αποφάσισε ότι οι εκπομπές τους έπρεπε να συμπεριληφθούν στον σχεδιασμό του προγράμματος. Όσο για την αμοιβή τους, αυτή κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα για την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος και τη συχνότητα μετάδοσής του (καθημερινά από ΝΕΤ FMκαι KOSMOS).
8. Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν οι ισχυρισμοί για «υπέρογκες αμοιβές» παραγωγών στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ. Αν μη τι άλλο, είναι εύγλωττα τα παρακάτω παραδείγματα:
-Ο ποιητής Γιώργος Κοροπούλης αμείβεται με 25,68 ευρώ ανά εκπομπή, στην οποία γράφει κείμενα, σχολιάζει γεγονότα και κοινωνικά θέματα της εποχής μας.
-Ο Διονύσης Μαλλούχος αμείβεται με 43,20 ανά εκπομπή στην οποία επιμελείται και παρουσιάζει την καλλιτεχνική κίνηση της κλασικής μουσικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στην πρωινή ζώνη που αποτελεί το βασικό κορμό του Τρίτου Προγράμματος 90,9
-Ο Γιώργος Ευσταθίου αμείβεται με 82,34 ευρώ ανά εκπομπή για την ραδιοφωνική παραγωγή «Τα πι της αγάπης», στην οποία παρουσιάζει την κλασική Ελληνική δισκογραφία, σε συνδυασμό με σημαντικά κείμενα της Ελληνικής λογοτεχνίας.
-Ο Γιώργος Φλωράκης αμείβεται με 42,08 ευρώ ανά εκπομπή για τη ραδιοφωνική παραγωγή «Όλα τα πρωινά του Τρίτου», καθιερωμένη εκπομπή για την κλασσική μουσική στο Τρίτο Πρόγραμμα 90,9 τα τελευταία οκτώ χρόνια. Επίσης παρακολουθεί και παρουσιάζει σε δεύτερη εκπομπή, χωρίς επιπρόσθετη αμοιβή, τα νέα πρόσωπα και τις νέες τάσεις της Ελληνικής μουσικής.
-Η δημοσιογράφος Γιάννα Δημητριάδου αμείβεται με 46,08 ευρώ ανά εκπομπή για τη ραδιοφωνική μεταφορά της Οδύσσειας του Νίκου Καζαντζάκη.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι όλες οι εκπομπές της ΕΡΑ δεν είναι «προϊόντα μιας χρήσης», αφού είναι διαθέσιμες για όσες αναμεταδόσεις προγραμματιστούν από την Ελληνική Ραδιοφωνία, καθώς και στο Αρχείο της ΕΡΤ, αποτελώντας έτσι πολύτιμο υλικό για την πολιτιστική ζωή του τόπου».
Στο πλαίσιο της «διαφάνειας» λοιπόν, η διοίκηση της ΕΡΤ κυκλοφόρησε ανακοίνωση, με την οποία απαντά σε όλες αυτές τις κατηγορίες περί «σκανδάλων», αναφέροντας ότι:
«Με αφορμή σχόλια και δημοσιεύματα για εξωτερικές παραγωγές της Ε.ΡΑ., η Ελληνική Ραδιοφωνία επισημαίνει τα ακόλουθα:
1. Η Ελληνική Ραδιοφωνία, παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό, λόγω συνταξιοδοτήσεων, εφεδρείας και μη ανανέωσης των Συμβάσεων Ορισμένου Χρόνου, αξιοποίησε στο έπακρο το στελεχιακό της δυναμικό, ανταποκρινόμενη στις ανάγκες όλων των προγραμμάτων της (NETFM, Δεύτερο Πρόγραμμα, Τρίτο Πρόγραμμα, ΕΡΑ σπορ, KOSMOS, ΦΙΛΙΑ, Φωνή της Ελλάδας και 19 Περιφερειακοί Σταθμοί).
2. Ωστόσο, για να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες παραγωγής του ποιοτικού προγράμματος που οφείλει να προσφέρει στους Έλληνες πολίτες η Δημόσια Ραδιοφωνία, κρίθηκε απαραίτητη και η ένταξη εξωτερικών παραγωγών – ενέργεια συμβατή και σύννομη με τους κανόνες και της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς. Σημειώνεται ότι, η μη ανανέωση Συμβάσεων Ορισμένου Χρόνου (ΣΟΧ) επέφερε δυσχέρειες στη μετάδοση καινούργιου προγράμματος, καθώς από τους 18 συμβασιούχους παραγωγούς της προηγούμενης περιόδου, ο αριθμός τους μειώθηκε από φέτος τον Απρίλιο σε τέσσερις (4).
3. Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Ραδιοφωνία προχώρησε ήδη από τις 9 Φεβρουαρίου 2012 στην υπ’ αριθμ. 310063 ανοιχτή Πρόσκληση Ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων ραδιοφωνικών εκπομπών. Εκτός των άλλων, η συγκεκριμένη πρόσκληση αναρτήθηκε και στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της ΕΡΤ www.ert.gr.
4. Οι καταληκτικές ημερομηνίες για κατάθεση προτάσεων είχαν οριστεί στις 26 Μαρτίου για την πρώτη περίοδο και στις 15 Μαΐου για τη δεύτερη. Ως εκ τούτου, είναι πρόδηλο ότι η προκήρυξη της Πρόσκλησης (9/2/2012) προηγήθηκε της οποιασδήποτε εξαγγελίας για τη διενέργεια εκλογών και κάθε υπαινιγμός περί του αντιθέτου είναι παντελώς αβάσιμος και αδικεί την Ελληνική Ραδιοφωνία.
5. Στην περίπτωση της εξωτερικής παραγωγής δεν υπάρχει πρόσληψη, καθώς η ΕΡΤ δεν συμβάλλεται με κανένα φυσικό πρόσωπο, αλλά με εταιρείες που παράγουν γι’ αυτήν ραδιοφωνικό πρόγραμμα. Συνεπώς, η μισθοδοσία των εμπλεκομένων φυσικών προσώπων αφορά τις εταιρείες παραγωγής και όχι την ΕΡΤ.
6. Μετά την Πρόσκληση Ενδιαφέροντος, κατατέθηκαν περισσότερες από 200 προτάσεις, εκ των οποίων εγκρίθηκαν οι 24. Το 60% αφορά σε νέες παραγωγές, που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελληνική Ραδιοφωνία, ενισχύοντας και το πρόγραμμα των Περιφερειακών Ραδιοσταθμών, με μεγάλη ανταπόκριση από τους ακροατές της Ε.ΡΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές εκπομπές, των οποίων η ραδιοφωνική μεταφορά ή ο προγραμματισμός για τη μετάδοσή τους έγινε δεκτός με θερμά σχόλια από τους ακροατές:
-Την παραγωγή της συγγραφέως Ζυράννας Ζατέλη, κατά αποκλειστικότητα για την Ελληνική Ραδιοφωνία, «Και με το φως του λύκου επανέρχονται».
-Οι 24 ραψωδίες της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, όπως τις μετέφρασε ο Δημήτρης Μαρωνίτης και παρουσιάστηκαν με επιτυχία στο Εθνικό Θέατρο.
-Η ραδιοφωνική μεταφορά της Οδύσσειας του Νίκου Καζαντζάκη (33.333 στίχοι – 898 σελίδες), κατόπιν δωρεάν παραχώρησης του δικαιώματος μετάδοσης από τις Εκδόσεις Καζαντζάκη
-Το μοναδικής αξίας κείμενο «Απομνημονεύματα του Στρατηγού Μακρυγιάννη» σε ραδιοφωνική ανάγνωση του Τζίμη Πανούση.
7. Όσον αφορά σε σχόλια για την περίπτωση του Γιάννη Πετρίδη και του Κώστα Ζουγρή - η πορεία των οποίων είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ελληνικού ραδιοφώνου και συνεχίζουν να κάνουν πρότυπες εκπομπές για τις νέες γενιές παραγωγών – η Ελληνική Ραδιοφωνία αποφάσισε ότι οι εκπομπές τους έπρεπε να συμπεριληφθούν στον σχεδιασμό του προγράμματος. Όσο για την αμοιβή τους, αυτή κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα για την ποιότητα του προσφερόμενου προϊόντος και τη συχνότητα μετάδοσής του (καθημερινά από ΝΕΤ FMκαι KOSMOS).
8. Καμία σχέση με την πραγματικότητα δεν έχουν οι ισχυρισμοί για «υπέρογκες αμοιβές» παραγωγών στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ. Αν μη τι άλλο, είναι εύγλωττα τα παρακάτω παραδείγματα:
-Ο ποιητής Γιώργος Κοροπούλης αμείβεται με 25,68 ευρώ ανά εκπομπή, στην οποία γράφει κείμενα, σχολιάζει γεγονότα και κοινωνικά θέματα της εποχής μας.
-Ο Διονύσης Μαλλούχος αμείβεται με 43,20 ανά εκπομπή στην οποία επιμελείται και παρουσιάζει την καλλιτεχνική κίνηση της κλασικής μουσικής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στην πρωινή ζώνη που αποτελεί το βασικό κορμό του Τρίτου Προγράμματος 90,9
-Ο Γιώργος Ευσταθίου αμείβεται με 82,34 ευρώ ανά εκπομπή για την ραδιοφωνική παραγωγή «Τα πι της αγάπης», στην οποία παρουσιάζει την κλασική Ελληνική δισκογραφία, σε συνδυασμό με σημαντικά κείμενα της Ελληνικής λογοτεχνίας.
-Ο Γιώργος Φλωράκης αμείβεται με 42,08 ευρώ ανά εκπομπή για τη ραδιοφωνική παραγωγή «Όλα τα πρωινά του Τρίτου», καθιερωμένη εκπομπή για την κλασσική μουσική στο Τρίτο Πρόγραμμα 90,9 τα τελευταία οκτώ χρόνια. Επίσης παρακολουθεί και παρουσιάζει σε δεύτερη εκπομπή, χωρίς επιπρόσθετη αμοιβή, τα νέα πρόσωπα και τις νέες τάσεις της Ελληνικής μουσικής.
-Η δημοσιογράφος Γιάννα Δημητριάδου αμείβεται με 46,08 ευρώ ανά εκπομπή για τη ραδιοφωνική μεταφορά της Οδύσσειας του Νίκου Καζαντζάκη.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι όλες οι εκπομπές της ΕΡΑ δεν είναι «προϊόντα μιας χρήσης», αφού είναι διαθέσιμες για όσες αναμεταδόσεις προγραμματιστούν από την Ελληνική Ραδιοφωνία, καθώς και στο Αρχείο της ΕΡΤ, αποτελώντας έτσι πολύτιμο υλικό για την πολιτιστική ζωή του τόπου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια σας θα δημοσιευτούν αρκεί να μην είναι υβριστικά ή.. διαφημιστικά !